Direktlänk till inlägg 6 november 2012

22 år en lycklig ung mamma m smärta...

Av Pansen - 6 november 2012 12:01

 
Jag var 22 år och höger höft värkte oavbrutet och hade jag promenerat så kändes det som mina höfter bokstavligen skulle sprängas utåt sidorna! Men jag var lycklig, älskade livet med vår söta goa son, vår lägenhet, stora familjer och många vänner.  


Jag var ju inte direkt personen som sökte vård och min barnmorska hade sagt att vissa har otur och får ha kvar foglossningen i flera år. Jaha, då hade jag väl drabbats av den där lååååånga foglossningen då. Jag älskade fortfarande att ta långa promenader och gjorde så trots smärtan, jag hade verkligen lärt mig att bita ihop bra och sedan hade jag en ganska stor sten i min jackficka som jag brukade ta upp gå och slå på höftkulan med.   På något sätt så kändes inte den vanliga smärtan lika mycket då. Haha, egentligen som en slags TENS-apparat (elektroder som fästs på kroppen och avger en strömstyrka i olika impulser och stryka).


Jag började plugga på universitetet och trivdes fantastiskt bra, spännande med nya kompisar, studentliv och ämnen som kändes som fritidsintressen. Jag läste Medie- och kommunikationsvetenskap, men det var ju lite svårt att sitta på föreläsningarna för smärtan i höger höft trängde igenom trots allt roligt och intressant...



Sonens fantastiska dagbarnvårdare bodde på tredje våningen och jag hade mycket svårt att bära honom så han lärde sig tidigt att gå själv i dessa trappor medan jag ibland hängde och hasade mig upp. Då lade han huvudet på sne så sött och sa:

- Mamma ont i höpten (höften)


Jag får tips om en sjukgymnast som även kan manipulera (kotknäckare). Jag berättar om bäckenrotation eller ryggskott tidigare och nu denna foglossning. "Oj, oj, har du inte sett dig själv i spegeln, du är alldeles sned. Ditt bäcken har låst sig, jag kan inte förstå hur du kunnat haft det så här i 2 år!! Det kommer ordna sig men det kommer nog ta flera behandlingar för musklerna har också hamnat fel". Jag ligger på sidan på britsen och han trycker till över ena höften och det smäller. Det gör inte ont, det känns rätt precis som när kiropraktorn gjorde likadant. Jag är helt överlycklig och det känns som massor av energi frigörs i min kropp. Jag får rådet att äta en kur Ipren för han upplever området som inflammerat. Jag kan röra mig utan låsningar och stelhet och vår lilla familj åker till Mallorca för sol och bad. Jag hinner njuta maxiamalt av Mallis i 3 dagar, vänder mig om på trottaren och PANG högersida är låst och smärtar igen! Jag blir så nedslagen, så många svordomar som rabblas i mitt huvud   , men jag sansar mig och vet ju att sjukgymnasten finns där när jag kommer hem. Ändå väntar jag två månader innan jag besöker honom, jag vill alltid vänta och se om det kan lösa sig a sig själv Denna gång gör sjukgymnasten en mycket undersökning för att se om jag har foglossning. Han trycker på många olika punkter bland annat blygdbenet, inget gör ont och han konstaterar att foglossning har jag inte!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards