Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Presentation av mig i nutid

Av Pansen - 6 november 2012 12:22

     

 

Jag har skapat denna blogg i förhoppning att kunna stötta och kanske hjälpa andra människor som har bäckenproblem med ryggont, höftsmärta eller ljumskvärk. Senaste tre åren har jag varit sjukskriven och mest legat till sängs. Men nu har jag äntligen fått hjälp och kämpar med att ta mig tillbaka och ta tillbaka delar av mitt liv som jag fått överge på vägen.

 

Jag är en kvinna på 37 år, gift med en helt otrolig man! Vi har varit ihop i 18 år sedan jag var 19 år, tillsammans har vi två fantastiska barn, en flicka på 8 år och en grabb på 15 år.  

Jag är utbildad och har arbetat som informatör, copywriter och informationsansvarig. Jag brinner verkligen för mitt yrkesval. Jag har även drivit eget företag som kommuniaktion- och PR-konsult. På fritiden älskar jag att ha med djur, natur och trädgård att göra. Jag har haft kaniner, hamster med mera. Nu har vi tre katter samt lite akvariefiskar. Jag älskar hästar och rider på en ridskola och har tidigare hjälpt till att sköta och rida hästar i privata stall. I trädgården mår jag toppen när fingrarna är jordiga och mitt block fylls av kreativa idéer. Jag älskar verkligen att röra på mig, gå, jogga, styrketräna utöva pilates med mera, men mina svåra bäckensmärtor har alltså tvingat mig att mestadels avlasta mitt bäcken genom att ligga i sängen dunder 3 åre var jag sjukskriven (2010-2013).   

Jag brukar beskrivas som mycket positiv, glad, ambitiös och energisk. Vilket jag tycker stämmer väldigt bra. Jag har en förmåga att alltid finna lösningar, att belysa det positiva och försöka strunta i det negativa. Jag är otroligt tacksam att jag föddes med en enorm "fighting spirit". Jag erkänner att jag har vinnarskalle inte vill tillhöra det förlorande laget samt att jag och vill alltid prestera lite bättre än bra. Dett har hjälpt mig mycket under denna tuffa tid.  

Jag fick ta en ofrivillig paus från mitt fantastiska liv och jag gav mig inte! Jag skulle ta tillbaka så många delar jag bara kunde och fortsätta mitt liv. Jag ville kunna ta mig ända till kyldisken på stormarknaden, sitta i soffan och titta på TV och att kunna arbeta igen!   

 

Min sista steloperation av bäckenlederna gjordes i januari 2013. Sommaren 2013 kunde jag åter börja handla i mataffären och jag kom ända fram till mjölkdisken utan problem  

I februari 2014 startade jag upp mitt företag igen på halvtid och i maj 2014 fick jag en projektanställning på heltid. Jag lever igen, jag ler och skrattar och tänker ofta på den lycka jag nu åter får uppleva. Det var tufft otroligt tufft särskilt nu när jag kan blicka tillbaka. Det är finns ett stort svart hål i Sverige där det gäller bristande kunspa om baäckensmärta, diagnos och behandlingar detta trotsa att kvinnor med foglossning bara ökar. En sjukgymnast jag mött sa att det är fler gravida kvinnor som har foglossning än som inte har det. Det finns tack och lov en hel del kämpande tappra sjukgymnaster som kan detta och vid "mitt" sjukhus i Sundsvall har flera studier utförts men fortfaradne finns det för få läkare som kan detta. Jag hoppas kunna påverka detta... 

Kram och kärlek

Pansen 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards