Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Nackdel med morfin

Av Pansen - 4 december 2012 12:43

 

Gäsp..har precis vaknat. I går hoppade jag runt så mycket med min ryggsäck att hela min kropp tydligen blev helt slut. Jag skulle pynta julsaker här och där, bädda rent sängar och tvätta. Sedan sov jag alltså närmare 13 timmar! Inte är jag pigg nu heller för nu har jag nog sovit för mycket, haha.


Det finns en nackdel med bra smärtlindring också. I går hade jag ont och tog morfin, då lättar smärtan och jag far upp ur sängen och ska göra så himla mycket. Jag gör saker, kanske för mycket för att vara nyopererad? Så fick jag ont igen och mina påbörjade "projekt" var utspridda över huset...Jag lade mig i sängen, fick ingen ro, jag hatar att lämna allt oavslutat. Tog en till dos morfin och hoppade vidare med mina kryckor och ryggsäck. På kvällen fick jag dåligt samvete, tänk om jag rört mig för mycket? Jag har väl varit noga med kryckorna? Beslutade mig för att inte ta extra morfin kommande dagarna!


Det snygga är liksom att då tar kroppen det i egna händer. Jag somnar och vaknar 13 timmar senare och är seg i huvudet och i kroppen som en långkokt julekola. Done liksom, nu låg du still iaf! I dag orkar jag inte ens tänka på tvätt och måsten jag tror jag VILL ligga i sängen och se på filmer! I bland, bara ibland är min kropp bra också. Det blir lite ryckigt bara, när jag gör jättemycket ena dagen och ligger utammattad nästa dag, haha.

 
 
Ingen bild

MeeBea

4 december 2012 15:03

Hej där,
Läst din blogg nu och jag är så tagen. Jag själv arbetar som sjukgymnast och har stött på detta problemet själv hos patienter och att köra huvudet in i väggen hos läkare som misstror och är av skolan att SI leden kan inte ha några problem......
Jag önskar dig all lycka till och håller tummen att detta nu går vägen. Jag ska rekomendera din blogg till mina patienter så dom kan känna sig delaktiga och även se att dom inte är ensamna. Du är en bra källa till inspiration :)

Pansen

4 december 2012 15:38

Tack snälla MeeBea för att du sprider min blogg, jag vill så gärna kunna stötta andra!!

Vad fint att du är en sjukgymnast som känner till detta och som söker info om det för att förstå mer, guldstjärna till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards