Direktlänk till inlägg 12 december 2012

Morot OCH piska...

Av Pansen - 12 december 2012 07:00

   

 

     

 

Jag vet inte om jag plågar mig själv eller...Men jag tar korta prenumerationer på tidningar som IFORM och Topphälsa. De handlar om träning, träning och kost. I bland tittar jag drömskt med suddig blick på bilderna och ser mig själv med det där perfekta löpsteget i sommarsolen och grönskan.

 

Jag kan få inspiration redan på första sidorna så att jag byter om till träningskläder, drar på hög musik och kör ett träningspass jag också. Eller alltså, jag kör ett anpassat sjukgymnastikprogram för att vara odrömsk och korrekt;-) Efter senaste operationen får jag inte stå och träna med hantlarna men i går hittade jag ett superbra sittande hantelprogram. De programmet hånar mig inte utan är framtaget för rullstolsburna och jag kan istället vara tacksam att jag inte sitter i rullstol.

 

Mmm, tidingarna kan alltså ge min inspiration, energi och väcka min "fighting spirit" igen, en bra "morot" helt enkelt. Eller...så väcks min "fighting spirit" på ett annat sätt. Ögonen gnistrar till, mörknar och jag blänger avundsjukt och ouppnåeligt på tidningarnas omslag. De fräscha vältränande kropparna och rubrikerna hånar mig. Jag blir så förbannad att tidingarna far med hård kraft rakt in i väggen och jag får dagens piskrapp.

 

Så där håller jag på och har alltså gjort i flera år nu...Jag klipper ut tips och tester på bra träningsredskap "bra att ha när jag får köpa oh börja träna med sådana". Jag klipper ur målbilder (t.ex. snygg kropp med snyggt löpsteg) och träningsprogram "Så börjar du din löpträning" osv. Jag har ganska många urklipp numera...

 

Tja, jag behöver ju inte bestämma för tydligen är tidningarna precis ena dagen en "morot" och nästa dag ett svidande "piskrapp". 

 

Nedan syns mina övningar jag fick av sjukgymnasten i Ängelholm, jag bara skrattade, va?...Andas 5-10 gånger med magen...Ringde upp sjukgymnasten och frågade om jag överhuvudtaget fick träna överkroppen med 3 kg hantlar och det godkändes, tack och lov, men jag fick lova att bara utöva det sittande.

 

 

 
 
Maria

Maria

12 december 2012 08:51

Snart är du där mitt i löpsteget. Själv längtar jag efter ett spinningpass, skulle troligen inte kunna stå på en månad om jag försökte.
Längtar efter att få bugga, dansa igen, ta långa snabba promenader utan att kvida eller få låsningar. Längtar tillbaka till mitt yrke. Längtar tillbaka till ett normalt liv igen.

http://www.frugnu.blogg.se

Pansen

12 december 2012 12:30

Ja, dansa det längtar jag också verkligen efter...och att jobba, träffa arbetskamrater höra att man är duktig och få LÖN:-)

Ja, ett normalt liv...hoppas vi har det snart:-)

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards