Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Har fixat en ny målbild...

Av Pansen - 3 januari 2013 08:30

Vi läser och hör om att målbilder är mycket viktiga och bra för tillfrisknande i alla möjliga olika typer av läkning, såväl fysisk som psykisk. Att se sig själv göra lustfyllda saker längre fram, att bestämma olika belöningar vid lyckade resultat som sluta röka till exempel.

 

Haha, att sluta röka och jag det är ett helt kapitel för sig själv...så många gånger jag slutat och börjat och belöningar och besvikelser. Detta rökstopp känns lika självklart som vid graviditeter och ammningar och jag vet själv även om läkarna påpekade det att läkningen är så mycket sämre om man röker. Så jag har alltså slutat igen...

 

Men nu har jag ialla fall köpt en kommande belöning till mig själv eller snarare så har jag köpt en målbild. Ingen målbild som har med rökstoppet att göra utom som ska sporra mig nu inför sjukgymnastik och rehab av mina stelopererade bäckenleder. Jag ska i början på sommaren ha ett par ljusare jeans och någon snygg tunn vit blus och håret ska virvla sådär lagomt ostyrligt i vinden, någon hårslinga smeker i ansiktet. Mina steg ska vara stadiga och långa, jag går liksom i slow motion...i mina nya skor med hög klack. En målbild för 100 kronor som ska göra det enklare för mig att fokusera på rätt saker och tänka positivt:-) 

 

Kram kram

 

 

 
 
Maria

Maria

3 januari 2013 09:44

Vilka otroligt läckra spår, jag saknar klackar. Önskar att kunna gå med dessa snart igen.
På måndag kanske jag får veta när jag ska ner till Skåne. Längtar efter att få beställa biljetter till flyg och hotell första natten. I natt låg jag och planerade vad jag skulle packa och ta med och insåg att jag inte kan få med packningen hem då jag åker ensam. Har ingen som hjälper mig ner eller snarare hem....

Tack för din inspiration. Kram

http://www.frugnu.blogg.se

Pansen

3 januari 2013 12:19

Förstår att du tänker mkt, det gör jag också. Tänk till sommaren då kanske vi får klackar bägge två, haha.

Du måste ta ryggsäck för när du åker från Ängelholm är du låst med kryckorna och just då kan di inte ens vila på den opererade sidan. Det är inte mkt man behöver ha med sig, jag klarade mig lätt med en ryggsäck, den chackade jag in tillsammans med kryckorna första gången. Jag hade även en stor hanväska som hade längre hantag så jag kunde hänga den som ett halvt kryss över magen. I handväskan hade jag mediciner och böcker. När jag vaknade upp efter operationen bytte jag till ett par mjuka sportbrallor (typ mjukt vindtyg) en piké kortärmad tröja och en v-ringad finstickad tröja det var bekvämt gick att enklt reglera värmen och dessa kläder åkte jag även hem i. Tänk vad spännande 2013 är för oss:-)

Massor av kramar

 
Maria

Maria

3 januari 2013 17:31

Ja du mina tanka spinner runt, runt i mitt huvud. När jag ringde igår så sa sköterskan att jag troligen skulle få en tid ganska snart. Hoppas hon har rätt.
Däremot vet jag inte hur jag ska ta mig dit och var sjukhuset ligger eller om jag nu ska åka dit dagen innan och sova på hotell, kan jag ens äta frukost?
Eller kommer de titta på mig och sen får jag återkomma vid ett annat tillfälle. Har så många funderingar och inga svar :-).
Typiskt mig..,
Längtar efter en tid och besked. Längtar efter att ha andra skor är gymnastikskor med dämpning fram och bak.

Och snart är det dags för din sista operation, är så glad för din skull och lite avis :-). Hoppas allt läker på bra.
Kram

http://www.frugnu.blogg.se

Pansen

3 januari 2013 17:42

Sa SSkn att de är snart, så är det säkert så, de har haft mkt bra koll:-) Jag trodde också att jag först skulle åka ned för bedömning men bedömningen är nog blockaderna de lägger, funkar de, passar det med steloperation:-)

Googla adressen på Ängelholm sjukhus om du ska åka taxi dit från flygplatsen.

Näpp, ingen frukost förutom en slät tallrik fil/youhurt kl.06.00 Första gången jag skulle ned skulle jag vara där 8.00 på morgonen. Då gjordes undersökning och blockader. Så vi fick åka ned dagen innan och sova på hotell, jag var fastande från midnatt och fick dricka på förmiddagen. De har inget patienthotell så man får boka hotell själv, vi har bott på Erikslund och Lilton och vi föredrar Lilton för det är närmare sjukhuset. Andra gången gick jag från hotellet till sjukhuset:-)

Andra gången när skruven skulle opereras ut och järnstagen opereras in gjordes OP 13.00 så då hade jag kunnat flugit ner samma morgon, men alla flyg var redan bokade så även denna gång sov jag en natt på hotell innan. Dock ingen hotellfrukost;-)

Hoppas du fick lite mer klarhet, har du ngt mer som jag kan svara på?

Kram kram

 
Maria

Maria

3 januari 2013 20:50

Det är tur jag har dig dom ger mig all info och bra tips.
Det pirrar i kroppen och vill åka nyss. Synd bara att jag inte kan få sällskap men jag får väl klara mig ändå.
Fick du någon info tillsammans med remisstiden? Förlåt för frågebombningen

http://www.frugnu.blogg.se

Pansen

5 januari 2013 14:08

Du vet att jag vill kunna hjälpa dig!! Jag svarar mycket gärna och jag VILL svara dig, så fortsätt med dina frågor:-)

När kallelsen kom medföljde Descutan svampar, en broschyr med information om dagkirurgen samt ett papper med tid och datum när jag skulle infinna mig. Samt att de ringer från OP dagen före för att säga exakt OPtid. Det är bra och tillräcklig information i det kuvert som kommer:-)

Klart det hade varit mycket enklare om någon hade kunnat följa med...jag är otroligt glad att min man tar ledigt från jobbet och att svärföräldrar ställer upp och är barnvakt. Klart jag skulle klara mig själv men det är som sagt enklare så klart om någon följer med...Men det är ju inte så lätt...

Har du mer personliga frågor eller annat kan du mejla mig på pansen76@gmail.com

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards