Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Snart åker jag för operation!!

Av Pansen - 14 januari 2013 22:21

Jag har gjort så mycket i helgen och verkligen njutit när jag städat och plockat och sorterat. Dessutom fick jag något ryck och putsade alla fönster i villan (på insidan för ute -15). Sedan hade jag bokat in frukostar med olika kompisar alla dagar fram till jag åker till Ängelholm på onsdagkväll.

 

Jag vet att jag måste passa på för efter operationen blir jag mer låst, kan inte köra bil på ca fem dagar osv. Det är heller inte så roligt att bjuda hem folk och sedan be dem ta fram allt och servera kaffe osv för det går inte med två kryckor, haha. Så då är det kanske inte så konstigt att jag efter "frukostmötet" som slutade 12.00 ramlade i säng och tog mig knappt upp igen. Inte så att bäckensmärtorna var särskilt besvärliga, men jag var liksom helt slut. Benen värkte och jag var slut i kroppen och fick begynnande migrän. Så jag har tänkt att jag är less på dessa bakslag att jag aldrig lär mig hålla mig på rätt balans och nivå, men samtidigt var det en härlig helg, jag kände mig nästan som innan bäckenproblemen:-) Sedan när jag får så mkt energi är det ändå på något sätt mitt sätt att köra på till batterinivån sjunkit, haha. Jag har nu varit sjukskriven över två år med mycket smärta och känslostormar och det har nog tagit mer av mig än jag alltid inser framförallt kommer det nog ta ett tag att bygga upp igen.

 

Nu blev det plötsligt, shit, jag ska opereras och ligga på sjukhus igen och barnen sova borta och ska ha packning och katterna, herregud, jag har glömt att ordna kattvakt! Tidigare resor har jag packat typ en veckan innan och kunnat vara lugn och känna kontrollen:-) Skönt att det är sista resan, sista operationen sedan är mitt bäcken fixerat och stelopererat klart, tjhoo. Förra veckan fick dottern en liten mjukishund för att hon varit så snäll och hjälpt mig när jag varit nyopererad, hon blev glad. Så nu har jag fixat en ny present med lite hästtidningar och hästböcker för att hon ska orka hjälpa mig ytterligare tre veckor, haha. Men hon säger att hon tycker om att hjälpa mig och det är en himla tur för det är många småsaker hela tiden. När jag står på affärerna och ska plocka varor är hon snabbt där för att hålla mina kryckor eller lägga upp varor och packa dem...jag har inte berättat om hur många gånger per dag jag ställer upp kryckorna och de välter..ibland känns det som 100 gånger per dag. Känslan i kroppen är bra inför operationen och det käns kul att träffa Sturesson igen och mycket tryggt med personalen på Ängelholms sjukhus istället på "mitt" sjukhus.

 

Kram kram

Pansen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards