Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Pansen - 16 januari 2013 12:12

Ja, då var det full huggning inför tredje resan till Ängelholms sjukhus och min sista steloperation. Nu är jag klar med packning, kattvakt och barnvakt, kalasbeskrivning och paket till dottens bästa kompis som fyller år.

 


Undrar hur det kommer att gå att belasta mer på höger sida, den som är opererad och som varit i sämst skick och gett mest smärta? Känner mig väl förberedd nu på att första tre vekorna är tunga och jag känner mig handikappad med kryckorna som jag inte får släppa. Nu är det sista gången så jag ska också våga fråga lkite mer om hjälp t.ex inte vara utan min kvällsyoughurt och te i sängen på kvällen, haha. Men samtidigt har jag också kommit på saker som underlättar, stumpor på kryckorna så jag slipper halka när jag kommer utifrån och in i affärer osv. Små plastpåsar för att vira in småsaker som ska förflyttas i huset, då går det lätt att linda dem runt kryckornas handtag. 

 

Men tråkigt att det är sista mötet med Sturesson, nu måste jag komma ihåg att ställa alla mina frågor för nu blir det ingen nästa gång...Den anda oro jag känner är hur det kommer att vara på uppvaket denna gång, må min urinblåsa vakna så jag slipper kateter för om jag ser tillbaka så var det inte så kul att ha det. Men just då var det inte jobbigt, men jag slipper helst denna gång det gav mig ju dessutom urinvägsinfektion så jag kände mig egentligen kissnödig från uppvaket och fem dagar framåt, haha.

 

Nä, nu ska jag sätta mig i en av mina bästa vänner, min massagefåtölj, sitter en kvart varje dag och den kommer vara guld värd när jag ska börja med rehabträning, det kommer ge träningsvärk och det är massagefåtöljen helt fantastisk på att ta bort, det är som trolleri.

 

Nu blir det inte någon text på några dagar när jag ska ligga på sjukhus. Håller tummarna för en läsare här på bloggen, i dag ska hon träffa Sturesson och få bedömning om eventuell operation och jag vet precis hur nervös hon är. Det är ändå lustigt att våra vägar korsas i Ängelholm, hon åker hem i morgon så vaknar jag efer operationen och är pigg ska hon komma och hälsa på mig så vi får träffas i verkligenheten, häftigt! Så nu håller vi tummarna för varandra allihopa  

 

Kram och kärlek

Pansen

 

Nedan min vän masssagefåtöljen Attract EMT-1030

 

 

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards