Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Berg- och dalbana...

Av Pansen - 23 januari 2013 10:12

I går när jag vakande hade jag inte sådär "ryggskottskramp" i ländryggen och det kändes bättre, förutom migränen som kommit tillbaka. Men idag är jag inge pigg igen...jag får åka med på berg- och dalbanan någon dag till:-)

 

Värst är nacksmärtan och migränen vill att det ska lämna mig nu så jag får läka ihop i lugn och ro:-) Jag böev stelare på vänster sida i går igen vet inte om det var dumt att ligga på vänstersida/mage, kanske det ökade blödningen/syvullnanden och det därför blev stelare? Jag har svårt att hitta ett läge i sängen som både är bekvämt och smärtfritt så jag har vaknat många många gånger i natt. Jag blir otroligt stel eftersom jag ligger typ likadant hela tiden, jag vaknar till och känner muskelkrampen i ryggen, det gör så hila ont, nacken stel och käkarna ömma likså inte konstigt min migrän nyper sig kvar.

 

Hoppas jag orkar ta mig ned för trappen snart så jag får i mig lite frukost, men nu blir det migränmedicin och tummhållning. Sjukgymnasten gav ett bra tips, "tänk att du har en skiva knäckebröd under foten på den opererade sidan, brödet får inte knäckas". Det var super för mig, det går som ett mantra i huvudet och jag kommer även att ligga dit en skiva när jag är uppe lite mer:-)

- Kan jag gå med kryckorna som att jag har knäckebrödskivor under bägger fötterna också. Det känns inte som höger sidan klarar av belastningen? Näpp, så fick jag inte tänka, då blev det fel med belastningen på något sätt.. Jag gör absolut och självklart som jag blivit tillsagd men det känns inte bra att belasta höger sidan, det är den som värker och hugger preecis som förr...Men den är ju inte heller läkt eller rehabilitetrad ännu:-) Jag hoppas kunna skriva mer i eftermiddag..

 

Kram så länge

Pansen

 
 
Ingen bild

Catarina

23 januari 2013 14:02

Heja dig! Styrkekramar från mig! /Catarina

Pansen

23 januari 2013 14:24

Heja dig oxå!!

Kramar och kärlek tbx
Pansen

 
Maria

Maria

23 januari 2013 18:09

Hoppas du snart är på benen igen! Stor, STOR kram till dig!!!!❤
Kram M

http://www.frugnu.blogg.se

Pansen

25 januari 2013 09:08

Tack snälla ❤ stor kram tbx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards