Direktlänk till inlägg 11 april 2013

Något så när tillbaka i alla fall;-)

Av Pansen - 11 april 2013 12:43

Resan till Gran Canaria blev inte som förväntat. Dels var det fel på flygplanet så vi fick resa ut en dag senare varpå vi tappade en hel dag på Gran Canaria. Första dagen tog jag reda på vart gymmet fanns för jag ville minsann trots träningsförbud i alla fall träna överkroppen med hantlarna...Men jag hann inte...För efter en dag insjuknade jag och min man med feber, bihåleinflammation och ont i lungorna med djup hosta...det sa bara pang. Det var flera av de vuxna som blev sjuka samtidigt, men som tur var klarade sig barnen  De hade en bra semester och åkte allt som fanns att åka på vattenlandet, jag åkte två vatten-rutschkanor där man satt i stora luftfyllda ringar det var så kul jag älskar fart och fläkt men var rädd att jag skulle slå i ryggen eller rumpan så jag behärskade mig till att bara två. Men jag bestämde att nästa år ska jag åka alla kanor även de som ger dödsångest, haha. Men istället för att kunna njuta av sol och mycket folk längtade jag hem, ville ligga i min säng och vara ifred...Vi var 17 st i vårt sällskap och då är man inte så mycket själv, jag orkar liksom inte pratat och umgås hela tiden kände jag.


Hotellsängen var hård jag fick otroligt ont och sov ca 30 minuter i stöten. Sedan var det upp trycka i sig piller och bita ihop så semestern skulle bli bra i alla fall. När man lade sig ned på solstolarna kände man åter i gen den skarpa smärtan i rygg och bäcken av hårt underlag, ibland visst jag inte vad jag skulle göra. Sedan blev det så klart mycket att gå på hårda stenplattor vilket också ger ökad smärta. Skönt i alla fall att jag slapp var ensam med krämpor denna gång, nu var det min man som oftast föreslog vila på eftermiddagarna  Vi kände bägge som att vi givck i sirap och så känns det för mig fortfarande. Men en semester att hämta kraft ur, det blev det tyvärr inte, men åh, så skönt det var att få komma hem och sova i min mjuka säng med tre madrasser. Nu har jag sovit i några dagar men jag är ändå helt utpumpad trots att bihålerna och lungorna inte smärtar längre. Jag har ingen kraft och tycker det känns tungt igen, kommer jag någonsin bli normal igen?Tur att jag har katterna som tröstar mig jag lyssnar mycket på radio för ögonen gör så ont om jag ser på TV och anstränger jag mig får jag huvudvärk och migrän. Jag ser mestadels suddigt och jag har tyvärr varit med om detta förut...Det betyder att kroppen och psyket är urladdat och det gäller att lyssna på signalerna så kommer det sakta, sakta bli bättre. Nu orkar jag inte bry mig om Försäkringsakassan, arbetsträning eller när smärtkursen ska starta, jag gör som jag blir tillsagd bara. Men i bland kommer tankarna i kapp och hjärnan fungerar och då kommer stora krokodiltårar som aldrig vill sluta...Ja, tänka sig, hur många gånger ska jag egentligen gå igenom dessa dalar..svaret är helt klart många i alla fall! 

 

Jo, det enda TV-program jag kämpar för att se är "Mot alla odds" där känner jag igen mig, det ger mig styrka eller det kommer ge mig styrka om bara någon dag när jag är lite starkare  Så har ni inte sett SVTs "Mot all odds" in på svtplay och kolla! Och ni som följt mig vet om bara några dagar är jag tillbaka på min vandring upp från dalen igen full av energi och kämparglöd!

 

Kram och kärlek

Pansen

 
 
Lippe

Lippe

12 april 2013 08:53

Men så tråkigt med semestern som inte blev en uppladdning! Men det låter ju som om du har verktygen för att ta dig upp ur dalen igen! Vila och krya!

http://hrifrnochvidare.blogspot.se

Pansen

12 april 2013 23:40

Tack snälla för "hejja på" kommentaren det motiverar mig verkligen för att skriva några rader i morgon också:-)

kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards