Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Ska vila själen i helgen och berättar en hemlis

Av Pansen - 26 april 2013 14:11

  Åh, jag blev så himla glad när jag loggade in och såg alla nya kommentarer, tack snälla ni  Om någon timme ska vi åka till vårt sommarställe som vi köpte i fjol. Vi ska ta med alla tre katterna och stanna hela helgen, tonåringen blir dock kvar hemma. 

 

För att knyta till Catarinas kommentar så kan jag berätta att det stället läker mina sår och stillar min själ. Vi har ca 6 timmerstugor + lekstuga och friggebod, bastun är från 1700-talet och en massa skog och mark samt egen strandtomt och ingen granne nära inpå   Det är så fantastiskt härligt där och olikt hur vi bor annars i villan med grannar och aldrig tyst. Jag har arbetat hela veckan med tanken att jag inte får ta morfin och "hålla på", jag måste lyssna på kroppen och ligga i soffan fast jag inte vill. Jag har tagit med lite böcker och får väl binda fast mig själv så jag inte är uppe och stökar och krattar osv. Förra helgen gjorde jag på tok för mycket, jag tyckte jag tog det lugnt och var försiktig men mitt problem är att jag jämför hur det varit förut, alltså för flera år sedan och jag tänker "äsch, jag fick ju ont då också" men saken är den att nu tål jag inte alls särskilt mycket och det tar mycket hårt på kroppen bara att kratta lite försiktigt i 20 minuter eller var det var.

 

Jag ska vila och tänka lagom, inte oroa mig, det lämnar jag hemma  Men jag har liiite att fundera över det är nämligen min hemlighet. Nä, gravid är jag inte, jag har ju steriliserat mig för detta bäcken pallar inte en graviditet. Nä, det är så här att mitt drömjobb kom ut på annons=ledigt. Det är ett jobb som jag även sökte för 3 år sedan så jag vet verkligen att jag vill ha det. Nu annonserades två tjänster ut och visst det är inte ultimat situation just nu, men för sjutton det är ju mitt drömjobbb så jag har sökt tjänsterna  Jag är så fruktansvärt less på att vara hemma, att vara hushållerska, att vara sjuk, att sitta i telefonköer, att beställa medicin, vänta på medicin, hämta medicin, och att få bakslag! Jag är less att presentera mig som sjukskriven och känna att jag blir utanför när andra pratar arbeten. Många som genomgår en livskris kommer ur den och säger "Åh, nu vet jag vad som är viktigt i livet, min familj och mina vänner som jag försakat". Jag har ju också haft/har en livskris men jag visste redan innan hur mycket min familj, vänner och djur betyder för mig. Jag har istället fått min hallelulja moment över hur mycket mitt yrke betyder för mig! Det gör mig betydelsfull och uppskattad och jag behöver det för jag är en driven person som får mycket tillfredställt genom mitt yrke.

 

Ja, så här jag tänkt, de kommer säkerligen ha tänkt tillträde i augusti. Så jag går smärtrehabkurs i juni och 6 veckor framåt, får två veckors ledigt och sedan kan jag börja jobba 1 augusti. Jag fortsätter såklart med mina rehabövningar, men gör hälften på morgonen och hälften på kvällen. OM jag får jobbet kommer jag även att få en friskvårdstimme i veckan och tillgång till gym. Vi får asmycket pengar om jag börjar jobba   Med bra ekonomi kan jag kan ösa över mina barn och make, jag kan byta bil till en som inte är lika gammal och rostig, vi kan resa utomlands. Men det första blir att anlita en städhjälp kanske även får hon ta lite av tvätten  Jag VILL verkligen ha jobbet, visst, det kom inte i så bra tid, men allt gör ju inte det har jag verkligen märkt...Dessutom har det inte varit några annonser ute inom mitt yrke sedan i höstas. Nu känns det också stärkande att veta att jag är en fighter att jag är stark, urstark, jag kan bita ihop om det behövs och jag har lärt mig att be mer om hjälp med t.ex barnvakt. Men nu är mina barn så stora och duktiga t.om 8-åringen kan gå hem ifrån skolan och gillar att vara ensam hemma. Ja, nu ska jag fortsätta packa inför resan till vårt paradis.

 

Må gott och sköt om er.

Kram och kärlek

Pansen  

 
 
Ingen bild

Jessica

26 april 2013 17:25

Åh vad härligt det låter på landstället :-) hoppas du får massa ny energi! Spännande med jobbansökningen, håller mina tummar så hårt att det kommer gå din väg :-) det är dig så väl unt att få den chansen. Ladda upp nu i helgen och ta det LUGNT :-)
Kram vännen!

Pansen

30 april 2013 13:58

Tack snälla. Håller tummarna att du också få å lite bättre så du kan njuta och snusa och gosa med de fyrbenta vännerna:-9
Kram kram

 
Ingen bild

Malin

26 april 2013 23:20

Åh lycka till med jobb!

Pansen

30 april 2013 13:53

Tack snälla för pepping!
Kram

 
Maria

Maria

29 april 2013 07:04

Hej!
Det strålar om ditt inlägg! Självklart ska du söka jobbet, vad har du att förlora?
Förstår verkligen att du är less på att vara sjukskriven, jag längtar oxå tillbaka till mitt yrke men kanske inte kan komma tillbaka vilket känns tungt.

På onsdag är det dags för ny resa ner. Torsdag morgon skall jag operera ut testskruven och göra ingrepp nummer två. Är lite nervös, främst för smärtan då jag inte riktigt har vettig smärtlindring.

Ha det gott ❤

http://www.frugnu.blogg.se

Pansen

30 april 2013 13:52

Tack vännen! Lycka till på torsdag, ag hade mest ont när jag vaknade efter skruven inte efter de "riktiga" operationerna så jag håller tummarna:-)
Jag har ju sådan tur att mitt yrke inte är något fysiskt iaf även om sitta fint är svårt för mig;-)
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards