Alla inlägg den 28 juni 2013

Av Pansen - 28 juni 2013 11:47

Hej kära vänner. Jag är så frustrerad o ledsen att inte kunna blogga när jag är i stugan. Att använda telefonen är inte smidigt o uppkopplingen är så seg och för tankarna tillbaka till tiden med modem o ADSL. Maken har nu semester i sju veckor så vi kommer vara mycket här i stugan. Försäkringskassan avslog min överklagan o läkarintyget för fler sjukdagar. Men det har löst sig jättebra så jag mår mycket bättre😄Jag hade ett möte med mina handläggare på F-kassan och Arbetsförmedlingen och ingår nu i ngt som heter Arbetslivsintroduktion. Jag var rädd att de skulle tvinga ut mig i jobb men dessa handläggare har bra koll på min situation o hur jag är som människa. Jag kommer ha några samtal med handläggaren på AF, det är allt. Den 26 augusti återgår jag i sjukskrivning för att delta i den efterlängtade smärtkursen. Min sjukgymnast Thomas ringde i förrgår och jag ska fortsätta enligt min senaste träning inte öka fort utan ta det försiktigt. Jag har fått lårmuskler igen, haha inte visste jag att det behövdes så mycket lårmuskler för att kunna gå riktigt. Jag gör 40 knäböj varje dag o har konstant träningsvärk i dem, känns toppen. Nacken är bättre, peppar peppar😉 det är så mycket som har hänt och nu kommer det upp mycket tankar. I natt somnade jag 04.30 Men nu har jag tid att fundera. Häromdagen fick en granne nån slags kramp och föll ihop, hans fru blev hysterisk o vi guidade fram ambulansen o maken skjutsade in frun till sjukhuset. Att se ambulansen och känna traumakänslan var obehagligt och så snart grannen mådde bättre startade min tankar om de två ggr jag vårdats på s-hus med fruktansvärda huvudsmärtor. Jag reagerar likadant varje gång jag ser en ambulans eftersom jag inte blev omhändertagen på bästa sätt, de trodde att det bara var migrän vilket det inte var (bloodpatch). Nu hoppas jag att jag slipper s-hus o misstroddhet framöver😄jag reagerade ialla fall bra med grannarna och var så lugn och metodisk😄Flera av er läsare har mejlat mig för att berätta och ställa frågor, det är så roligt och stärkande. Jag har lättare att läsa mejl än att logga in här men jag funderar att prata med våra grannar här som har ett bra internetnät och fråga om jag får låna så jag kan fortsätta blogga oftare. Jag känner att mitt bäcken är stabilare men ofta hugger det ändå i ländryggen men jag gissar att det är mina ryggmuskler som är helt slut efter alla år med 'trasigt bäcken'. Så för att jag ska klara mig bäst så ska jag hålla mig till träningen och tyvärr inte göra ngt annat för det klarar inte kroppen av. Men det har varit många år av smärta och det är länge sedan egentligen jag var normal så det kommer ta år innan jag är stabilare i kroppen 2-5 år skulle jag räkna med sa sjukgymnasten. Kram kramPansenMejl: pansen76@gmail.com

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards