Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

Jag kan gå på promenad:-)

Av Pansen - 20 juli 2013 11:33

Nu är jag hemma i villan för att tvätta. Ojoj, många maskiner blir det, sedan åker vi tillbaka till stugan utan Internet och möjlighet att blogga igen  Min dagliga promenad är nu 30 minuter och på måndag ökas den till 35 minuter. Det är helt fantastikt att få gå på prommis igen.

 

Under några dagar provade jag att öka takten så den var mer som min snabba takt, men tyvärr då gick jag för fort fram och smärtan i bäcken/rygg kom tillbaka. så nu är det bara att återgå till att gå lugnt och metodiskt så kommer den tiden när jag kan gå som vill längre fram...otåliga jag igen   Men samtidigt måste jag ju få kolla läget hur ska jag annars veta. Men forfarande blir jag ledsen och orolig om ett bakslag med ökad smärta kommer tillbaka, det vänjer jag mig aldrig med! Det tråkiga är väl att jag inte kan göra så mcket annat på sidan om träningen som jag skulle önska för då pallar (än så länge) inte kroppen med. Nacken och skuldrorna och dess muskler krånglar fortfarande och är spända och bara vill krampa ihop sig till nån nackspärr eller liknande. det gör mig så sur, varför skulle nacken börja krångla igen, jag förstår inte...Men det går ju ialla fall åt rätt håll med min kropp nu och hoppas verkligen det går åt rätt håll för er kämpar därute också, jag tänker på er ofta 

 

Önskar er alla sköna soliga dagar.

Kram kram

Pansen

 
 
Maria

Maria

22 juli 2013 01:49

Grattis till återhämtningen, det låter fantastiskt med promenader ingen. Är väldigt avis... När jag kommer kunna gå igen är halka åter tillbaka. Ha en fantastisk sommar. Puss ❤❤❤❤

http://www.frugnu.blogg.se

Pansen

19 augusti 2013 13:39

Puss till dig oxå ❤

 
Ingen bild

meebea

13 augusti 2013 11:51

Hej där
Kul att läsa att det blir bättre. Känns hoppfullt att förstå att med långsam framfart så blir de faktistk bättre. Hur känns det nu med de gamla smärtorna? altså inte i nacke o skuldror med i bäcken och ländryggen?
Har du mkt träningsvärk? och var får du då den?

Många frågor ;)
Hoppas det fortsätter frammåt nu.

Pansen

19 augusti 2013 13:38

Jaaa, äntligen kan jag göra rehab utan att bli sämre hela tiden:) Jag får kramp/träningsvärk i ländryggen eftersom musklerna där varit krampande i flera år när det försökt "gipsa" in mitt instabila bäcken. I höger höft alltså musklerna gör det fortfarande också ont och ökar efter prommisar. I början när jag skulle göra 40 st benböj per dag fick jag ibland enormt ont i lårmusklerna när jag gick lite för djupt;-) Men nu är det borta sedan länge och jag gör 30 i 90 grader samt 10 st ända ner till golvet nästan varje dag! Jag strechar höften och kämpar på:) Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards