Direktlänk till inlägg 7 februari 2014

Börjar jobba igen efter 3 år sjukskrivning

Av Pansen - 7 februari 2014 08:27

Förra veckan drabbades av jag av kraftig förkylning eller influensa. Feber, sprängande bihålor, huvudvärk och jobbig värk i hela kroppen. Sov massor, kunde inte träna och tog mig inte upp för att skriva här på bloggen heller, men jag tänkte på er ska ni veta!  


Mitt bäcken har smärtat djupt i SI-lederna men jag hoppas verkligen att det beror på att delar av influensan är kvar. Att det bara är tillfälligt. Härom kvällen kunde jag inte stödja på höger ben för det värkte som tusan och så har det nog inte varit på mycket länge. Samtidigt ligger tanken och skvalpar kan hormonspiralen ha något att göra med mina försämringar i bäckenet? För övrigt har spiralen hjälpt så det är inte bara att ta ut den för den gör ju nytta också. Men jag ska fråga på kvinnokliniken när jag ska på återbesök till veckan. Dock har jag ingen större tilltro att de ska ha någon kunskap om bäcken och hormoner.

 

Men något underbart har hänt denna vecka. Något jag väntat och längtat så efter.

Tjoho, nu har jag äntligen börjat jobba igen.  Jag har åter startat upp mitt företag som jag lade ned då bäckensmärtorna blev för svåra och jag tvingades till sjukskrivning. Det är över tre år sedan nu! Jag ska jobba 25 % och är fortsatt sjukskriven 75%. Veckan drog i väg med en rivstart och jag fick genast en kund och jobb som granskare av ansökningshandlingar (CV och personligt brev). Haha, jag som skulle börja lite försiktigt och pilla lite med en ny hemsida osv. Men superkul jobb var det i alla fall! Nacken höll på ge upp redan på tisdagskvällen och jag var gråtfärdig. Kudden fick jag åter lägga ned på golvet och tålde inget under huvudet. Blev rädd och förbannad. Men tänka sig, smärtan kröp tillbaka lite  Men musklerna har krampat tag så hårt att ena armen är påverkad. Den domnar, känns som kallt vatten och som om att jag har blodstopp i hela armen. Det värker och strålar ut i fingrarna. Jag känner igen detta, men då brukar det vara höften stråla ut i ena benet, ut i foten.

 

Jag ska göra ett försök att få lite lokal uppmärksamhet gällande foglossning/bäckensmärtor/SI-leder osv. Jag ska nu mejla den journalist som gjorde artikeln om mig i höstas. Jag vill så gärna att han gör en ny artikel. Jag vill få till ett upprop till alla vårdcentraler så att de lär sig mer om  foglossning/bäckensmärtor/SI-leder. Jag vill att de utmanar varandra. Vore toppen om de hade en läkare som kunde lite mer och alla sjukgymnaster borde ha kunskap om vikten av ett särskilt utformat träningsprogram för dessa personer med dessa problem. Så håll tummarna att tidningen "nappar"  

 

Hur är det med er då? Jag har många namn som snurrar runt och jag tänker ofta på era historier och undrar hur ni har det. Ni får gärna kommentera och berätta hur går för er, har något hänt sedan sist vi hade kontakt? Är du ny? Har du frågor?

 

Kärlek och styrka

Pansen  

 
 
Ingen bild

Pernilla

7 februari 2014 15:46

Jag är så glad för din skull att du har kunnat starta upp ditt företag igen!! :-) Du har så mycket att ge med din så underbara positiva energi.Jag håller verkligen tummarna att det fungerar för dig.. Sen vore det superbra om journalisten ville skriva lite mer om bäckenproblem/ si-leder för dom tror ju inte på våra problem och kan inget om dom så det vore en dröm om någon kunde lära sig om detta. Annars får man fortsätta göra fel övningar och det blir ju bara sämre då :-( . Man känner sig över när man är på Vårdcentralen pga deras okunskap om bäckenproblem/si-leder. Kram Pernilla. <3

Pansen

8 februari 2014 10:33

Tack, tack jag är så glad och hoppas verkligen jag kan jobba vidare:-)

Jag vill inte göra någon snyft-artikel för det leder inte till något. Min plan är ju att alla vårdcentraler ska utmana varandra att köpa in kunskap om bäckensmärtor. Då kan de behandla sin patienter på rätt sätt samt veta vart de ska remittera vidare i svårare fall.

Hålla tummarna att journalisten ens hör av sig...
Kram

 
Malin

Malin

11 februari 2014 08:07

Hej pansen!
Vad kul att du kontaktat journalisten. Behövs verkligen bättre kunskap om detta. Blir man inte trodd så vet ingen vad som kan göras. Men jag kan säga att jag tror att din blogg hjälpt många på vägen hittills :) mig bla :)
Måste kännas väldigt bra och starta upp igen och jobba:) är så glad för din skull!
Här e dt förkylt med mer värk. Borrar liksom in sig djupare i lederna då. Väntar oxå på provssvar på reumatiskt. Är så jäkla less på värk just nu.
Kram kram

http://Instabiltbacken.blogg.se

Pansen

12 februari 2014 17:44

Tack:-) Ja, emellanåt blir jag oxå otroligt less på värk och smärta. Mmm. känner igen det där med värre värk under förkylningar. Krya på dig.
Kram

 
Maria

Maria

12 februari 2014 16:05

Hej!
Bra jobbat!! Hoppas verkligen du kan fortsätta jobba! Det hade varit guld om du kunde få en artikel i tidningen igen. Även om jag tror att dom som jobbar på vårdcentraler av princip inte läser tidningar, dom kan ju ha oturen att lära sig nått ;)

Du gör verkligen ett kanonjobb med att sprida kunskap och förståelse!
Önskar dig många bra dagar!

Mvh Maria

http://foglossning.blogg.se

Pansen

12 februari 2014 17:43

Tack, tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards