Direktlänk till inlägg 16 april 2013

Kapptävling: Tyvärr vann motståndaren!

Av Pansen - 16 april 2013 14:57

Mår mycket bättre nu och har inte alls lika förlamande trötthet med smärtande ögon och hjärna. Kändes nästan som jag skulle kunna frukost i morse när jag fixade dotterns. Skjutsade henne till skolan och lade mig en stund i sängen, PANG, somnade utan att jag märkte det och vaknade 11.30 Okej, inte helt återställd ännu alltså   Det var lika i går, men sedan kan jag vara vaken resten av dagen och det är skönt. 


Jag mår så bra nu när jag orkar träna igen, denna vecka dock bara 50% men det känns helt rätt att väcka kroppen först när jag ska återuppta den. Håll tummarna för att inte jag får ökad smärta igen. Fick besök av svägerskan och vi pratade om våra växter och trädgårdar som jag också älskar och är mycket intresserad av. Efter hennes besök gick jag direkt till sovrummet och tränade till en Metallica-konsert på DVDn, helt perfekt med hårdrock, det sporrar mig och gör mig uthålligare. Även om mina övningar är basic så känner jag i alla fall att jag är på gång, att jag också minsann kan svettas osv. Har nu helt slut på Morfinet=min smärtlindring kollade att receptet blivit förnyat och hoppade i badet. Min man ville visa något på datorn men jag sade att nu skulle jag skynda mig till Apoteket.

- Varför då?
- Jag vill ha det gjort, har planerat det men var tvungen att bada först.

- Stänger de tidigare?

- Suck, nä, men jag har tränat nu och har ingen smärtlindring så jag vill skynda mig att hämta det.

- Du behöver inte komma med en hel förläsning, det är okej så.

Men jag är så, har min plan och vill inte bli störd i den, inte ifrågasatt är känslig så just nu. Visste att nu har timmarna gått och jag har gjort mycket suttit still länge samt tränat... Så när jag sminkat och klätt mig känner jag....SMÄRTAN...Det var egentligen så det var! Jag ville skynda mig, hinna till apoteket innan smärtan kom i kapp mig, men min motståndare smärtan vann . Jag har en viss tid på mig och känner när den närmar sig...Jag hann inte. Men istället för att ändå slänga mig i bilen och köra till Apoteket så ligger jag nu faktiskt i sängen och ska vila bäcken 20 minuter. Jag lär mig, jag utvecklas   Förhoppningsvis räcker det så kan jag åka sedan utan stress av smärtan. Sjä'lvklart har jag planerat att jag efter apoteksbesöket också kommer hinna lägga mig för avlastning av bäckenet, ja, det är mitt pussel och planering tänk alla som tror att jag bara är hemma helt utan någon plan. Längtar dock till det är ett arbete och mina fritidsintressen som ska planläggas  


Kram och kärlek

Pansen   


 
 
Maria

Maria

16 april 2013 20:03

Heja, heja... Du är duktig som kämpar på! Och ja Metallica måste vara världens bästa musik att träna till :-)
På torsdag åker jag till England med min blivande 16 åring. Packat citodon och ska ringa Arlanda imorgon och fr

http://www.frugnu.blogg.se

Pansen

25 april 2013 12:15

Oh, shit vad du är tuff som drar till England trots OP! Du kommer tänka tillbaka på den resan sedan och inte kunna förstå hur stark du var som gjorde detta för att inte svika din grabb. Måste få höra om resan sedan:-)
Kram kram

 
Maria

Maria

16 april 2013 20:07

.... Ringa Arlanda och fråga om man får packa med sin TENS apparat eller om det blir slit i väskan då de ser sladdar... Hahaha
Resan är nog ett självmordsuppdrag för min del men vi har inget avbeställningsskydd och han fyller 16 på söndag och vi ska fira hans födelsedag, han och jag!

Ha det gott. Kram ❤❤❤❤

http://www.frugnu.blogg.se

 
Ingen bild

Meebea

16 april 2013 21:05

Gott att höra att du e på G igen. De e nästan som att följa en såpa på TV att läsa din blogg ;)
Man plockas upp och ner och in i ditt liv. Nästan så där overkligt som med en såpa <3
Jag hejjar på dig. Du ska veta att jag lär mig sååå mkt av dig och de du skriver. Många andra kommer att ha nytta av det för jag har ju nyss börjat min karriär :). Häng in der(svengelska för fortsätt kämpa)
Håller alla tummar och tår att inte slutet på såpan är som tre kronor och du måste sprängas i bitar för att serien är slut :P

Pansen

25 april 2013 12:14

Haha, vad rolig du är! Mitt liv får gärna liknas vid en såpa och nej, vare sig jag eller någon annan kommer sprängas;-) När det blir för mkt och jag stoppar undan för mkt brukar det ändå komma ut innan jag sprängs typ migän, koma-trötthet m.m;-)

Kram

 
Lippe

Lippe

16 april 2013 22:34

Känner igen det där! Kan härja med katten för att han går och drar benen efter sig framför mig när jag vet att jag bara har en visst tid på mig innan smärtgenomslaget kommer ifatt. Kan också bli väldigt irriterad när man känner att det kommer ifatt.
Hur gör du bäckenavlastning?

http://hrifrnochvidare.blogspot.se

Pansen

25 april 2013 12:12

Hej Lippe
Skönt med igenkänadet att du också har kapptävling med smärtan;-)
Bäckenavlastning: Det bästa är att lägga mig raklång i sängen med en tunn kudde under huvudet:-)
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards