Direktlänk till inlägg 7 januari 2017

Hur många har gjort Ifuse? Sjukskriven deltid:-(

Av Pansen - 7 januari 2017 10:01

Jag har varit sjukskriven 50% under december och fått laserbehandling på triggerpunkter, skuldor, nacke, skallbas. I går fick jag min 12 eller 13 nackspärr på lika många veckor, jag är så less och uttömd på energi av detta. Men i alla fall laserbehandlingen får jag av min klippa Med Dr och sjukgymnast Torstensson och under behandlingar pratar vi mycket om bäckensmärtor, behandlingar osv. För det är något som ger mig energi iaf  


Vi har väl alla märkt av den stora delen okunskap när det gäller kvinnor och bäckensmärtor? Och det samma gäller ju behandlingarna av dessa. Det är till exempel en stor andel inom läkarvärlden som inte tror på lyckat resultat av steloperationerna av bäcken . Därför tycker jag det är så synd att inte Sturesson som opererade mig inte hade en längre studietid. Alltså när jag gjorde mitt återbesök hade det gått 6 månader sedan sista operation. Då hade jag inte återgått i arbete och inte heller kommit så långt i rehab. Det borde varit uppföljningar längre fram i tiden också. Jag måste bara upprepa att jag typ låg i sängen i 3 år sjukskriven och kunde inte gå runt hela stora affärren utan kom till mjöldisken typ. (det är sjukt för mig i dag att titta tillbaka på det, svårt att förstå, och jag hade dessutom sjukt höga morfindoser)

 

Jag har ju genom denna blogg haft kontakt med så många som gjort lyckade ifuse operationer och kunnat återgå till jobb och familje- fritidsliv igen. Det borde verkligen komma med i studieresultaten av operationerna så dessa negativa som tycksa vara emot ifuse och steloperationerna fick se dessa otroliga postivita resultat. Hmm, kanske kan jag samla ihop några personer här via bloggen och min pansen-mejl?    Men ni läser väl inte bloggen längre? Denna blogg är ju gjord för de som söker info, berättelser, känna att man inte är ensam och kunna få ställa frågor till mig osv.

 

St Göran i Stockholm hade ju också börjar göra Ifunse operationer efter att ha provat Diana-metoden som lades ned efter tyvärr misslyckade resultat (har kontakt med en läsare som gjorde misslyckad Diana och fick göra om Ifuse efter). Nu är Ifuseoperationerna på St Göran stoppade igen för att en längre utvärdering ska göras! Kanske bra, men jag blir rädd att fler kvinnor ska lida och att dessa operationer ska upphöra som faktiskt kan ge stora delar av livet tillbaka när alla andra behandlingar och metoder har testas och inte gett resultat.

 

Jag vill så mycket, jag vill verkligen lyfta upp det ämne på riksagendan! Men först måste jag blir bättre själv först...sjukskriven 25% januari ut, men läkaren tyckte 50% så när jag kom hem och läste sjukintyget stod det "pat pressar sig själv och måste bromsas" hm, det var det värsta  inte så kul att lämna det till chefen  Här tror jag faktiskt det blir lite knäppt eftersom jag haft dessa bäckensmärtor så många år så jämför jag med dem och så ont har jag inte alltså tycker säger jag till mig själv att jag borde skärpa mig och bita ihop lite till och sluta sjåpa mig jag ligger inte på VAS 6-9 utan tror det är VAS 4 vilket gör det jättesvårt att koncentera sig på arbetsuppgifterna sedan pikar det vissa dagar till VAS 5 nåt migränanfall på 6 kanske alltså inte i närhten med bäckensmärtorna  Nä, tyvärr så säger min nacke ifrån nu. 

 

Kärlek och styrka  

Pansen

 
 
Ingen bild

Anna

13 januari 2017 11:14

Hej!
Jag har genomgått I-fuse operation på bägge mina bäckenleder i februari och sen i juli nere i Ängelholm och vilken skillnad efter det. Jag har inga problem alls med smärta i mina bäckenleder nu men har svårt att bygga muskler igen men det tror jag beror på att jag en dålig disk ovanför min steloperation i ländryggen som jag gjorde i maj 2013. Tyvärr är disken ovanför dålig så jag inser nu att jag troligtvis måste steloperera även den och det sa Bengt Sturesson när jag var ner på återbesök 4 månader efter operationen.
Jag fick blockad på förmiddagen och sen blev det operation på eftermiddagen. Allt för att säkerställa att det är bäckenlederna som orsakade mina smärtor. Jag har hört att operation gör Bengt bara om inget annat hjälper så oftast är det sjukgymnastik först. Men mina var så dåliga att inget hjälpte och är i samma situation nu med ryggen.
Men jag är otroligt glad att ha genomgått operationen och skulle inte tveka om jag skulle tvingas göra en ny. Ryggen känns värre 😓.
Jobbar nu 25% efter att ha varit hemma på heltid i 13 månader och innan det försökte jobba 50% pga bäckenlederna.
Krya på dig och lyssna på kroppen 😀.

Hälsningar Anna

Pansen

19 januari 2017 22:25

Vad härligt att operationera av bäckenlederna gått fint. Tråkigt och asjobbigt med ryggen. Du skriver ändå positivt får känslan att du är en "problemlösare" en sak i taget. Men det är en tuff sits du hamnat i. Träna upp muskler när allt inte är okej. Men IOM Ifuse kanske du kan känna hoppet att ryggop kan bli lika bra och minska dina smärtor? Hoppas oxå du har bra sjukgymnast som hjälper dig med bra träning det kan vara svårt särskilt att få hjärnan att koppla ihop till rätt muskler igen. Det kan jag ff få jobba med. Kramar

 
Ingen bild

T

13 januari 2017 13:00

Intressant! Jag har läst någonstans i en intervju att Sturesson gjort över 200 ifuse operationer. Snacka om erfarenhet:) kramar

Pansen

19 januari 2017 22:27

Jag vet inte när han började. Men han sa han gjorde 30st per år det var 2012 vet ej om det höll i sig eller ökade.

 
Ingen bild

Malin

16 januari 2017 17:38

Hej! längesen! Jag är fortfarande så nöja med i-fuse på min vänstat si-led :) Än så länge behöver jag inte göra höger, men det kommer nog. Den har börjat krånglat mer, men jag har inte ont dygnet runt än :) Se vad knäpp man är, men en operation är ändå en operation och tar tid efteråt att läka och att finger ai sin vardag.
Men jag har nu hört/sett via ett forum på fejka att st göran inte ska fortsätta med att göra i-fuse! Vet ej om det stämmer, men jag blir lite förvånad. Någon skrev där att resultaten varit för dåliga och att ledningen sagt att de ej kommer fortsätta :( Hoppas att det inte stämmer ....

Pansen

19 januari 2017 22:30

Ledningen på St Göran har beslutat om mer utvärderingen ang IFuse sista operationen gjordes för 6-7 veckor sedan. Just nu ett uppehåll som jag tänker se det😉

 
Ingen bild

Malin

16 januari 2017 18:35

Nya bud :). Inget bestämt ännu på st göran. Håller tummarna att de fortsätter med ifuse!

Pansen

19 januari 2017 22:30

.

 
Ingen bild

Carina

19 november 2019 12:00

Fick iFuse i min högra Si-led för 5 veckor sedan. All smärta i bäckenet är borta. Har inte ens sårsmärta. Helt fantastiskt!

Pansen

26 december 2023 18:49

Fantastiskt, hoppas du fortfarande mår bra🩷Mkt sent svar men jag har inte fått uppdateringar från bloggplatsen trodde inte någon skrev läste men där hade jag så fel🤗

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pansen - 26 december 2023 19:12

Hej, Har helt glömt att jag hade en blogg😂 Blev ännu mer förvånad när jag såg att runt 500 personer besöker den i månaden🤗 Jag jobbar i alla fall heltid igen sedan maj 2023. Trivs jättebra. Jag stelopererade en nivå i nacken och en ...

Av Pansen - 20 februari 2018 13:29

- Jag brukar inte vara så här bestämd och barsk! Jag brukar verkligen inte låta så hård det ska du veta, men jag måste ta mig igenom ditt hårda pannben, säger psykologen på företagshälsovården.    Jag ringlar runt i den tjocka mjuka ljusgrå fåtölj...

Av Pansen - 15 februari 2018 12:15

Hittade detta som jag skrev i november 2015...min "krasch" förra hösten november 2016 och sedan en ännu större krasch i november 2017 är inte så konstig har varit på gång ett tag tror jag...   Rör mig inte, jag hoppar runt, jag balanserar knappt ...

Av Pansen - 14 februari 2018 08:29

Den 16 november kraschade jag kan man säga. Eller min kropp, dess muskler, senor och bindväv var helt slut. Mjölksyra till Max i flera kroppsdelar. Migränattacker varje dag och medicinen kunde inte längre stoppa smärtan och det bara accelererade med ...

Av Pansen - 13 december 2017 16:17

Höger höft hugg värker bultar kan inte ens ligga 3 min på den. Lägger mig på andra sidan. Den där höftövningen den har jag ju glömt bort när så mkt annat rasat i kroppen och jag kämpat så hårt för att ändå prestera och göra mitt jobb. Älskar mitt job...

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards