Alla inlägg den 4 december 2012

Av Pansen - 4 december 2012 12:43

 

Gäsp..har precis vaknat. I går hoppade jag runt så mycket med min ryggsäck att hela min kropp tydligen blev helt slut. Jag skulle pynta julsaker här och där, bädda rent sängar och tvätta. Sedan sov jag alltså närmare 13 timmar! Inte är jag pigg nu heller för nu har jag nog sovit för mycket, haha.


Det finns en nackdel med bra smärtlindring också. I går hade jag ont och tog morfin, då lättar smärtan och jag far upp ur sängen och ska göra så himla mycket. Jag gör saker, kanske för mycket för att vara nyopererad? Så fick jag ont igen och mina påbörjade "projekt" var utspridda över huset...Jag lade mig i sängen, fick ingen ro, jag hatar att lämna allt oavslutat. Tog en till dos morfin och hoppade vidare med mina kryckor och ryggsäck. På kvällen fick jag dåligt samvete, tänk om jag rört mig för mycket? Jag har väl varit noga med kryckorna? Beslutade mig för att inte ta extra morfin kommande dagarna!


Det snygga är liksom att då tar kroppen det i egna händer. Jag somnar och vaknar 13 timmar senare och är seg i huvudet och i kroppen som en långkokt julekola. Done liksom, nu låg du still iaf! I dag orkar jag inte ens tänka på tvätt och måsten jag tror jag VILL ligga i sängen och se på filmer! I bland, bara ibland är min kropp bra också. Det blir lite ryckigt bara, när jag gör jättemycket ena dagen och ligger utammattad nästa dag, haha.

Presentation

Ont i ryggen, ljumske, höft eller bäcken? Då tror jag du kommer känna igen dig här!? Efter många år av smärta fick jag äntligen steloperation av mina SI-leder!

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards